dinsdag 26 mei 2015

Dinsdag 12 mei 2015

De volgende foto hoort nog bij de vorige dag, maar het lukte me eerst niet die erin te 'plakken'. Op weg naar Zevenbergse hoek kam ik langs dit beeld: Maria hertogin van Brabant. Wat steun van Maria kan ik op deze pelgrimstocht best gebruiken.

Vol goede moed en 2,5 kg lichter (alles wat ik kon missen achtergelaten bij Laura en Jordy) vertrokken. Uitgezwaaid door Laura en de jongens die me de weg wezen, eerst naar de O.L. Vrouwekerk. Vanaf daar volg ik de Via Brabantica, een van de aanlooproutes naar Santiago. Eerst door Breda naar Ginneken en daar via het natuurgebied langs het riviertje de Marke naar Galder en daar even kijken bij een helaas gesloten Sint Jacobskapel.
O.L.Vrouwekerk Breda 
Sint Jacobskapel in Galder met pelgrim in spiegelende binnendeur

Verder via Belgie, Meersel-Dreef, waar pater Pio wordt vereerd. Het was daar druk met bedevaartsgangers. Daar had ik een leuk gesprek met een motorrijder uit Oosterhout. Via een lang zandpad en landwegen en natuurgebiedjes naar Zundert. Voor Zundert de grens weer over en na een rustpauze op een bankje dat herrinert aan de ruilverkaveling Zundert, via paadjes tussen boomkwekerijen naar het kerkje van Van Gogh.


Daarna mijn logeerplaats opgezocht, De Stoelenmatter, waar ik hartelijk werd onthaald. Mijn gastheer en gastvrouw hadden de tocht naar Santiago zelf ook gemaakt, per ligfiets! Ik kreeg de nodige tips voor onderweg mee.


1 opmerking:

  1. Ik weet dat ze vanuit hotel de borg ook prachtige fiets mogelijkheden aanbieden om de omgeving te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen