dinsdag 26 mei 2015

Woensdag 13 mei 2015

Na een prima ontbijt weer op stap, nu naar Kalmthout. Via landbouwwegen naar Achtmaal (geen koffie, alle cafe's gesloten. Verder via mooie landwegen. In een bocht moest ik rechtdoor, maar geen pad te bekennen (gevolg van de ruilverkaveling?). Weg in verkeerde richting vervolgd. Met behulp van een vriendelijke vrachtwagenchauffeur een aangepaste route uitgestippeld via Nieuwmoer. Mooi op tijd in Kamthout. Na wat zoeken de site gevonden waar eens eens een Sint Jacob-kapel heeft gestaan.
 De plaats waar eens de Sint Jacobskapel stond. De oorspronkelijke klok hangt er nog!

Vandaar naar het gemeentehuis voor een stempel in mijn pelgrimspaspoort. dan naar mijn logeeraflogeeradres bij de familie De Roover, waar ik hartelijk door gastheer met een kopje koffie werd verwelkomt. Mijn onderkomen was een prima ingericht zomerhuisje in de tuin. Gastheer b.eek aimabel persoon die nu met pensoen was als coach/opvoeder. Was ooit de jongste schaapsherder op de Kamthoutse heide geweest. Verder wasje gedaan in stralende, ondergaande zon.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten