zondag 26 juni 2016

Naar Los Arcos

Van Estella naar Los Arcos (22 juni)
Woensdag 8 juni 2016

Al vroeg vertrokken vanuit Estella en na een paar km aan de voet van de Montejurra uitzicht op het klooster, het Monasteria de Santa Maria la Real bij Irache

Kort daarna aangekomen bij de vroegere kloosterwijngaard Bodegas Irache met de wijnfontein, de Fuente  de Vino, waar men gratis wijn kan proeven.

Vervolgens naar het plaatsje Aqueta.

Mooi uitzicht na Azqueta

Na Azqueta loopt de weg omhoog naar de Fuente de los Moros (13e eeuw)

Een half uur later bereik ik Villamayor de Monjardin.

Daarna langs een boomrijke weg ......

......en een golvende weg door een open akkerbouwgebied ........

.....met uitzicht op golvende  korenvelden en heuvels

En na 3 uur lopen vanaf Monjardin aankomst in Los Arcos.

Even later loop ik het Middeleeuwse centrum van Los Arcos binnen.

Aan de andere kant van het stadje net buiten het centrum een mooi zicht op de Iglesia de Santa Maria. Op het gezellige plein voor de kerk ontmoette ik medepelgrim Hans uit de Gelderse Achterhoek weer. Onder het genot van een pilsje wisselden we onze ervaringen uit.

Rond 7 uur die avond even een blik in de kerk genomen. Daar was juist een viering begonnen.  Het overdadige barokke interieur was overweldigend.


Op advies van de eigenaar van het hostel waar ik onderdak had gevonden later die avond een heerlijke pelgrimsmaaltijd genoten in een plaatselijk restaurant. Daar ontmoette ik ook weer het Franse echtpaar dat ik in Zubiri had leren kennen en dat ik daarna regelmatig bij het wandelen was gepasseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten